zondag 11 mei 2014

Boekenfestijn Utrechtse Jaarbeurs

Regelmatig kom ik op boekblogs de aankopen tegen van andere bloggers. Ik vind het dan altijd leuk om een kijkje te nemen in hun boekenkast. Van donderdag tot en met vandaag vindt het Boekenfestijn in de Utrechtse Jaarbeurs plaats. Ik wilde er graag een keer heen want ik heb er veel positiefs over gehoord. Ik was benieuwd met welke boeken ik thuis zou komen. Eenmaal aangekomen bij de Utrechtse Jaarbeurs gebeurde iets waar ik mij niet op had voorbereid: ik vond het verschrikkelijk. De hal was reusachtig en de grijze kleur van de wanden maakte dat ik me neerslachtig begon te voelen. Mijn vriend daarentegen had het reuze naar zijn zin en zag het ene naar het andere boek dat hij graag wilde lezen. Ik daarentegen heb alleen een boek aangeschaft dat ik al een tijdje wil lezen: De 50/50 moorden van Steve Mosby. Gelukkig werd ik heel gelukkig toen ik een Baboushka-lamp tegenkwam, die onder mijn arm mee naar huis ging. 

Ik denk dat ik toch van wat kleinschaligere boekenbeurzen houd. Het liefst lekker in de open lucht met gezellige cafeetjes in de buurt.

Ben jij wel eens naar het Boekenfestijn geweest? 

Wat vond jij ervan? En welke boeken heb jij aangeschaft?

3 opmerkingen:

  1. En ik moet mijn reactie overnieuw typen omdat hij hem eruit gooit... zucht computers. Maargoed ik ben het met je eens, ik moest aan het begin ook even wennen aan het grijs van de muren, maar ik kon me er vrij makkelijk overheen zetten. Ik had ook niet verwacht dat het er zo gezellig zou zijn als een boekenwinkel en ging dan ook meer voor de hoeveelheid boeken voor goede prijsjes, dus misschien was ik er ook wat meer op voorbereid. Toen we eenmaal door de boeken aan het struinen waren ging de tijd naar mijn idee ook super snel en gelukkige heb ik het geen enkel moment niet naar mijn zin gehad. Ik heb trouwens acht boeken gekocht en als je wilt weten welke nodig ik je van harte uit om de blogpost even te lezen, want ik ben (schaam) een beetje te lui om de lijst weer over te typen. Mijn post kan je hier vinden.
    http://wereldachterwoorden.wordpress.com/2014/05/10/book-haul-boekenfestijn-utrecht/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Je bent zo te zien ook thuisgekomen met een leuke stapel boeken. Sommige daarvan heb ik ook in mijn handen gehad. Ik lees graag op je blog wat je van deze boeken vindt!

      Verwijderen
  2. Mij trekt het ook totaal niet! Misschien ook omdat ik nog stapels ongelezen boeken heb liggen thuis. Maar wie weet ga ik er ooit nog 'ns naartoe en vind ik het geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen