woensdag 12 februari 2014

Ik lees Nederlands

Bron: ingeleest.nl
Vorig jaar heb ik meegedaan aan de Ik lees Nederlands-challenge die ik bij lange na niet gehaald had (10/15). Deze challenge daagt je uit boeken te lezen van Nederlandse of Vlaamse bodem, omdat men veelal vertaalde literatuur leest. Ik verklaar me maar direct ‘schuldig’, want ook ik kwam erachter dat ik nauwelijks Nederlandstalige boeken lees. Maar goed, dit jaar ga ik opnieuw de uitdaging aan. Om het mezelf gemakkelijker te maken heb ik de boeken alvast bepaald. Ik kan natuurlijk altijd nog switchen tussen boeken. Zeven van deze boeken heb ik in de boekenkast staan, dus dat scheelt ook direct weer in het lezen van boeken die nog steeds een keer gelezen moeten worden. Ik ben benieuwd hoeveel boeken al de deelnemers dit jaar bij elkaar lezen, want vorig jaar waren het er meer dan 600! Moet je voorstellen wat een boost dat is voor de Nederlandse literatuur!
  • Niemand in de stad – Philip Huff
  • Vallende ster – Bernlef
  • Harten Sara – Thomas Olde Heuvelt
  • De bijbel voor ongelovigen – Guus Kuijer
  • Hoe een klein rotgodje God vermoordde – Guus Kuijer
  • Het doden van een mens -  Guus Kuijer
  • Stern – Thomas Heerma van Voss
  • Kalf – Myrthe v/d Meer
  • Barista: Koffie verkeerd! – Elsbeth Witt
  • Euforie – Christiaan Weits


Lijkt het je ook leuk om mee te doen? Dan kan je je aanmelden op http://www.ingeleest.nl/ik-lees-nederlands/comment-page-1/#comment-10166

Daar staan ook duidelijk de spelregels uitgelegd. Ik ga in ieder geval mijn best doen, want het eerste boek ligt klaar: De bijbel voor ongelovigen

Ik heb er zin in!

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook meedoet aan de uitdaging! En je hebt alvast een mooie selectie boeken gemaakt. 'De bijbel voor ongelovigen' vind ik echt een aanrader, al begint het boek nogal filosofisch met de schepping, maar al gauw wordt het meer verhalend.

    BeantwoordenVerwijderen