maandag 27 januari 2014

De nieuwste Jonas Jonasson

Afgelopen week ben ik begonnen aan De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje van Jonas Jonasson. Toen ik het boek in de winkel zag liggen, was het een beetje een verrassing voor mij. Als boekenfanaat houd ik de verwachte boeken in de gaten, maar dit boek is mij geheel aan het oog voorbij gegaan. De uitgeverij heeft naar mijn mening een slimme zet gedaan door de vormgeving van het boek erg te laten lijken op De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween die inmiddels 150 weken achtereenvolgens in de top 100 van de meest verkochte boeken staat. Niet te geloven!

Wel moet ik toegeven dat ik het oude mannetje aantrekkelijker vind dan het vallende meisje. Ik vind de tekenstijl een beetje ouderwets en stijf aandoen. Hebben jullie daar ook een mening over?

Ik hoop binnenkort een recensie te plaatsen van Jonassons nieuwste boek.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten