vrijdag 6 september 2013

Manuscripta op De Uitmarkt

En? Ben je nog naar De Uitmarkt geweest in Amsterdam? Dit jaar was Manuscripta - de feestelijke inluiding van het nieuwe boekenseizoen - op De Uitmarkt. Ieder jaar ga ik naar beide evenementen, waar ik tijdens De Uitmarkt geniet van alle muziek-, musical- en theaterevenementen en boekenkramen van uitgevers die er met hun oudere boeken uitgestald staan. Dit jaar was het evenzo, maar dan nu met oudere én nieuwe boeken. Om heel eerlijk te zijn vond ik het geen succes. Als boekverkoper ben ik erg geïnteresseerd in aanstaande boeken en doen de 'oudere' uitgaven er niet voor mij toe. Ja natuurlijk wil ik die evengoed lezen, maar ik bestel die niet meer voor de winkel. Door de drukte op De Uitmarkt was het bijna onmogelijk om de nieuwe boeken te bewonderen/bestuderen. Vanzelfsprekend wilden de uitgeverijen van hun oudere collectie af en hoopten ze zo veel mogelijk te verkopen aan de mensen die aan hun kramen voorbij trokken. Dit heeft er echter wel voor mij toegeleid dat het bijna onmogelijk was om de nieuwe collectie op te nemen, waardoor ik met een ontevreden gevoel wegging. Hopelijk is volgend jaar De Uitmarkt gewoon weer De Uitmarkt, waar uitgeverijen alleen hun oudere collectie aanbieden en is Manuscripta gewoon weer een op zichzelf staand evenement. 

Hoe denk jij daarover?

2 opmerkingen:

  1. Jammer was dat he? Ik vond het ook geen succes (zie mijn blogje erover). Inderdaad kon je niet echt nieuwe boeken bekijken - trouwens, die waren er ook nauwelijks voor zover ik kon zien. Of ze volgend jaar weer een aparte Manuscripta gaan doen, ik vraag het me sterk af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je beschrijft inderdaad exact mijn gevoelens! Alleen ging ik misschien wat teleurgestelder naar huis. Ook ik had mijn twijfels bij voorbaat, maar toch had ik ergens hoop dat het anders zou zijn. Ach, we zullen zien hoe het volgend jaar gaat...

      Verwijderen