vrijdag 6 september 2013

Drukte!

Twee weken onderwijs zitten er op en ik heb nog niet eens één boek uitgelezen van de enorme stapel. Iedere avond kijk ik verlangend naar mijn boeken, maar besluit dan toch maar het structuralisme van Barthes te begrijpen, de onbegrijpelijke gedachten van Derrida te volgen of erachter te komen wat volgens Foucault een auteur inhoudt. Afijn, ik mag niet klagen. Ik heb evengoed vier leuke kinderboeken gelezen in deze twee weken: Allemaal willen we de hemel van Els Beerten, Jip en Janneke van Annie M.G. Schmidt (alsof jullie dat niet weten!), Dagen van olim van Miep Diekmann en De brief van de koning van Tonke Dragt. 

Vooral De brief voor de koning en Allemaal willen we de hemel vond ik indrukwekkend. Wist je dat De brief voor de koning voor het eerst verscheen in 1962? Nog steeds is het een veelgelezen boek; in 2013 verscheen de veertigste druk! Ik moet bekennen dat ik nog nooit een boek van Tonke Dragt had gelezen, maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar haar andere boeken. Voor de recensie van De brief voor de koning klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten