dinsdag 24 september 2013

Boekenkunst!

Zijn er boeken waar je een verschrikkelijke hekel aan hebt en die je het liefst direct in de prullenbak keilt? Gooi ze niet weg! Een tijdje terug was ik op een middelbare school in Bergen waar ze van boeken prachtige kunstwerken maakten. Ik kreeg acuut zin om de boeken van W.F. Hermans (sorry Hermansliefhebbers!) of Thomése in stukken te knippen. Kijk maar eens wat een prachtige dingen je er van kan maken! (Voor de duidelijkheid, deze kunstwerkjes heb ik van het internet en zijn dus niet door de leerlingen gemaakt)







Sommige van de boeken die ik op de scholengemeenschap in Bergen zag waren ook echt prachtig. Helaas kan ik daar geen afbeeldingen van vinden, maar het is leuk te zien dat jongeren zo creatief bezig kunnen zijn met het bewerken van boeken. Kunnen we in ieder geval niet klagen dat ze hélemaal niets met boeken doen!

3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een geweldig mooi idee! Het zijn gewoon kunstwerkjes. Mooie foto's! ciao! Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig he? Ik zou willen dat ik ze zelf ook zou kunnen maken. Binnenkort als ik iets meer tijd heb ga ik er voor zitten. Deze heb ik helaas gewoon van het internet geplukt als voorbeeldjes.

      Verwijderen