maandag 19 augustus 2013

Wat spook jij uit?

De boeken van Sophie Kinsella blijf ik leuk vinden. Hoewel ik inmiddels toch heel wat van haar boeken heb gelezen, geniet ik iedere keer weer van de personages die zij creëert en de humor die ze hen toeschrijft. Enkele weken terug heb ik Wat spook jij uit? gelezen, haar één na laatste boek dat nu voor €10,- in de boekhandel ligt. 

Wat spook jij uit? gaat over Lara, een vlotte meid van midden twintig die zojuist aan de kant is gezet door haar vriend. Hoewel ze er heilig van overtuigd is dat hun liefde werkelijk is en dat hij snel zal inzien dat hij een grote vergissing heeft begaan, duurt dat nu toch wel heel lang voor hij om vergeving vraagt voor zijn misstap. Wanneer haar oudtante komt te overlijden, wordt ze door haar familie verplicht naar haar begrafenis te komen. Veel mensen zijn er niet, alleen zij, haar ouders en verschrikkelijk perfecte zus en haar oom, tante en nichtje. Plotseling ziet ze een jonge vrouw en vraagt ze zich af wie dat is. Wanneer de vrouw haar doodleuk vertelt dat zij Sadie is, de overleden oudtante, krijgt Lare de schrik van haar leven. Sadie is echter niet bereid om de enige persoon die haar kan zien te laten gaan, want ze heeft één grote wens: haar halsketting terugvinden. 

Hoewel Lara er niets voor voelt om op zoek te gaan naar een of andere ketting, ziet ze ook het voordeel in van het hebben van een geest als vriendin. Immers, kan Sadie niet een handje helpen bij het bijleggen van Lara's relatie?

Sinds lange tijd heb ik niet meer zo gelachen bij een boek. Meerdere malen ben ik hardop in de lach geschoten en duurde het een tijdje voor ik daarmee kon stoppen. Hoewel ik van anderen hoor dat zij leukere boeken hebben gelezen dan Wat spook jij uit? vind ik dit tot nu toe toch wel een van de leukste boeken van Kinsella.

Sterren: 4,5

Wat spook jij uit?
Sophie Kinsella
The House of Books
€10,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten