vrijdag 16 augustus 2013

Het enige echte eerlijke mannenopvoedboekje

In oktober woon ik twee jaar samen met mijn vriend. Eigenlijk ging de overgang naar samenwonen heel geleidelijk en verloopt het samenwonen sindsdien heel vlot. Van vriendinnen hoor ik wel eens 'horrorverhalen' waarbij hun vriend typische mannenstreken uithaalt, zoals eindeloos sport kijken en er van uitgaan dat er voor hen gekookt wordt. Natuurlijk valt er altijd wel wat te sleutelen aan je vriend - waarschijnlijk net zo hard aan onszelf - maar mocht je nou echt bepaalde zaken aan de kaak willen stellen, lees dan eerst Jan Dijkgraafs Het enige echte eerlijke mannen opvoedboekje. Dit boek is een handleiding voor het juist behandelen - en hem juist laten handelen - van je man/vriend. Dus kijkt je vriend altijd Discovery Channel en word je daar helemaal gek van? Bedenk dan dat hij ook naar andere dingen kan kijken. Weigert je vriend zijn tanden te poetsen? Dan onthou jij hem jouw kussen of bedenk jij je eigen gepaste 'straf'. Eigenlijk vond ik deze handleiding voor de man erg verhelderend. Wel moet ik toegeven dat ik zo nu en dan het niet eens kon worden met Jan Dijkgraaf. Als ik mijn mening vergelijk met die van meneer Dijkgraaf, ben ik waarschijnlijk toch wel wat streng voor mijn vriend. Nadat ik het opvoedboekje had uitgelezen, liet ik het schijnheilig rondslingeren op tafel. Immers, het kan geen kwaad als hij weet waar hij op kan letten toch? 

Sterren: 3,5

Het enige echte eerlijke mannenopvoedboekje
Jan Dijkgraaf
Uitgeverij BBNC
€12,50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten