vrijdag 21 juni 2013

Gezocht: lief meisje

De zeventienjarige Ashley staat bekend als sekstijger, ze flirt met vele jongens en is niet vies van een onenightstand. Dan ontmoet ze Dylan, een knappe jongen die te hoog voor haar gegrepen is. Maar Ashley laat zich niet kennen en doet alsof het haar niks kan schelen dat Dylan haar niet ziet staan. Ondertussen is er heibel in huis; Ashleys perfecte zus Sasha probeert de regie over te nemen en maakt aan haar zusje duidelijk dat een wild leven nog niet maakt dat je een bijzonder persoon bent. Gelukkig heeft Ashley haar vrienden waarop ze kan terugvallen.

Gezocht: lief meisje is het tweede deel uit de Girl heart Boy serie. Hoewel ik het eerste boek niet gelezen had, was het verhaal duidelijk te volgen. Ieder boek wordt verteld door een van de vriendinnen uit de vriendengroep. Het boek heeft een opvallende cover die ik niet per se aantrekkelijk vind. Toch maakte het mij nieuwsgierig. In tegenstelling tot andere Young Adult boeken staat expliciet beschreven dat dit boek over echte liefde, echte leven, echte seks gaat. Dit vind ik opmerkelijk omdat andere YA-boeken niet echt op seks in gaan. Uiteindelijk is de seks in het boek niet schokkend te noemen.

Toen ik in het boek begon, voelde ik me weer helemaal zestien. Een typisch meidenboek dat erg leuk geschreven is. Het deed me een beetje denken aan de boeken van Louise Rennison over Georgia Nicolson. De complexe gevoelens van Ashley maken dat het boek inhoud krijgt. Opvallend was dat ik op pagina negentig bedacht dat er eigenlijk vrij weinig in het boek gebeurt, maar dat het toch erg amusant is om te lezen. Een heerlijk boek dat gemakkelijk leest voor op de eerste druiligere dag van de zomer.

Sterren: 4

Gezocht: lief meisje (tweede deel Girl heart Boy serie)
Ali Cronin
Luitingh Sijthoff
€10,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten